Рекомендації батькам
Разом грати цікавіше, разом грати веселіше
«У пошуках Великодніх традицій»
Складання розповіді «Сімейні традиції» (з опорою на мнемотаблицю)
Мета:
- розвивати асоціативне мислення, уміння складати розповідь.
Хід: Орієнтуючись на картинки мнемотаблиці, дитина складає розповідь на кшталт: «До Великодня я розписую писанки. Мама/бабуся пече паски. Ми складаємо їх у кошик і накриваємо серветкою. У неділю йдемо до церкви. Після цього за столом збирається родина. Усі вітають одне одного».
Гра «Збери великодній кошик»
Мета:
- закріплювати знання про вміст великоднього кошика;
- розвивати логічне мислення, уважність;
- формувати вміння співпрацювати.
Хід гри: Дорослий пропонує дітям (дитині) на швидкість зібрати свої великодні кошики. Для цього діти мають дібрати й скласти в кошики картинки із зображеннями необхідних продуктів і предметів. Коли вони завершать роботу, вихователь пропонує перевірити вміст кожного кошика за допомогою вірша:
…Раз — беремо пухку Пасху,
Два — запашну, смачну ковбаску,
Три — варені яєчка,
Кладемо скраєчку.
Трохи солі — це чотири,
П’ять — беремо грудку сиру,
Шість — ковбаску потісни —
Поруч масло поклади.
Сім — вже чути з церкви дзвін,
Поспішаєм і кладемо хрін.
Вісім — писанки-панянки.
У шкарлупах-вишиванках,
Дев’ять — свічку не забудь!
Десять — вирушаєм в путь!
Кошик свій ще прикраси:
Гілку мірту заплети,
Рушничком все застели
І до Бога принеси.
Орест Даниляк
Асоціативна вправа «Писанкові кольори»
Мета:
- закріплювати знання кольорів;
- розвивати уяву, фантазію, логічне мислення, мовлення;
- вправляти в умінні добирати асоціації.
Хід гри:Дорослий показує дітям «ляпки», вирізані з кольорового паперу, і пропонує поміркувати, що можуть означати кольори під час розпису писанок. Приміром, червоний символізує радість життя; жовтий — сонце, зірки, місяць; зелений — пробудження природи, багатство рослинного світу; синій — небо, повітря, здоров’я тощо. У процесі обговорення дорослий спонукає дошкільників шукати асоціації й аргументувати свою думку. |